Sunday, May 1, 2011

she is my fren...NOT just ordinary but 1 of my BEST fren~

assalamualaikum...

catatan hari ini mengenai 1 daripada kawan aku dari kecil... semua orang ada kawan kan? x kan la hidup sbgai manusia abnormal x ada kawan... begitu jugak kami ~me n miss twins~ kami kenal dia dari zaman2 kami kecil lagi..dalam darjah 2... dia datang mengaji ngan kami (masa 2 pcik dia ustaz kami) hehehe... masa sekolah rendah kami kawan masa mengaji... kalau sekolah biasa dia ada kawan, kami pun ada kawan hihihi (apa la aku merepek ni?)

lepas 2 kami pegi sekolah menengah yg sama... bila keluar keputusan SPM dia berjaya ke matriks(2 b honest saya jeles ="( namun rezeki DIA sudah tentukan)..miss twins n aku pegi ambik diploma... alhamdulillah ukhuwah fillah yg terjalin tidak pernah luput walaupun kami berlainan universiti, telefon kan ada..(terima kasih kpada pencipta telefon) tapi....tapi kan.... bukan la setiap hari kami call, masa 2 save credit almaklum la student... sms pun jarang tp kami tau kami masih kawan dia..dulu, kini dan selamanya... masa blajar 2 kalau kami blik kk, kami ada jugak jumpa... n 1 of memorable moment bila kami keluar, kami kasi kawan dia date... OMG x pernah lupa waktu i2..rumah merah pacik janggut putih menjadi saksi hehehehe... tapi masa 2 diorang kawan lagi...kawan biasa.. tp aku merasa sepertinya itu la restu kawan2 (perlu ka? hihihi)

memasuki alam pekerjaan semasa berkhidmat ngan universiti di hatiku, kami try2 la hantar resume pegi tpt keja kwan kami ni... kena panggil intrvw... dapat keja yeah!!!! dan aku tau kawan kami 2 penyumbang terbesar kepada kejayaan kami keja d ACIC... kami pun bersatu kembali selepas 5 tahun terpisah d alam manara gading... bila sudah bersatu, banyak jugak dugaan yg kami terima.. emmm tapi itu semua kan crita lama..no need to ingat2 la.... 

pertemuan kali ini mematangkan kami sebab dia melangkah ke alam rumahtangga... dia menjadi seorang pendidik yg mana aku yakin dia memang layak untuk itu dan dia menjadi seorang ibu kepada baby aniq... dia la Arfazilah binti Abd Karim...
kekangan masa membuat kami selalu tidak bertemu... baru2 ni aqiqah puteranya aku hanya mampu melihat dari blog...  ='( 

ila...aku masih teringat kecik2 kami datang rumah ko, ngan abah ko ala2 garang sarjan misai(walaupun abah x ada misai) skarang ko sudah jadi bonda putera yg comel, permaisuri raja... walau sampai kita tua pun kita ttp kawan k =) saaaaaaaaaaaaayaaaaaaaaang ko...

ya ALLAH sesungguhnya telah KAU simpulkan satu perasaan kasih dan sayang sesama manusia..  lindungi la persahabatan kami ya ALLAH..amin....

3 comments:

  1. alamak, aku pulak tu kan staring dalam cerita..heheh..makasih ti..kamulah antara kawan paling rapat aku sejak kecik sampailah skg...=)

    ReplyDelete
  2. (ini komen ke2 aku..nda sure yg 1st da masuk ka belum)...
    thanks ti for the appreciation..kamulah antara kawan pertama aku sejak kecil sampai la skg...alhamdulillah...=)

    ReplyDelete
  3. menitis kali air mata aku ssat ni ahhh... ='( love u till de end....

    ReplyDelete

~membuka minda, menyemai ukhuwah~