Tuesday, March 30, 2010

traGEdi membuatKu Sedar

salam.... aku x tau d mana harus ku mulakan crita tragedi ni,kerana ia hampir membabitkan aku n my bestfren ~su~ n another collugue (mcm 2 ka eja hehehehe) ~ivy~ maut...kami XCIDENT..ya ALLAH tiada kata yang mampu ku ucapkan melainkan thank u ALLAH d saat kami tidak mengalami kecederaan 1 pn dalam tragedi itu... 26 mac 2010~tarikh yang akan menjadi ingaTAn buat ku... ~ 2 3 minggu sebelum ni aku btul2 rasa x senang hati, mata kiri bkedip mnandakan sesuatu yang buruk bakal terjadi ~ALLAHUALAM~ tapi badan kita mmbawa seribu rahsia kehidupan kita....~ALLAHUAKHBAR~ bila mata bkedip aku khabarkan ngan Mr. Rite, bila aku ckp aku akan pegi outstation d Ranau ~SMKA Ranau~ dia berat hati,aku pun sama jugak tapi bagi aku tiada yang dapat menghalang utk aku bkongsi dengan anak2 bumiputera btapa pntingnya masa depan,moga2 ilmu yang ku beri akan tpahat d sanubari...
d awal pagi aku bangun...su ambik aku..kami jalan ambil ivy...dalam pjalanan aku tmankan su drive walaupun aku mgantuk tapi aku ttp mau tmankan dia...ivy d seat belakang sdh tlelap.. lepas 500 meter dari simpang KB, ada selekoh,kebetulan depan kami lori besar, su cuba overtake tapi ada kereta kembara btul2 dari arah depan...aku sempat teriak "SU!!!!" ya ALLAH hilang keupayaan ku bfikir,nasib baik su cpat tarik stereng,kereta viosnya mendarat seberang jalan d atas rumput...selang 30 saat aku dapat melihat 1 kelisa putih ngan laju terus melanggar kembara...ya ALLAH,aku terdiam hmpir 2 minit.... sjurus selepas itu aku keluar dari kereta,pemilik kenderaan sdh mula memarahi su...ya ALLAH,kesian sahabatku menghadapi semua 2,aku cuba membantu~
apa pun semua sdh selamat...thank u ALLAH...tiada nyawa yang trkorban..~total loss su hmpir 2 ribu~

No comments:

Post a Comment

~membuka minda, menyemai ukhuwah~