Thursday, April 1, 2010

School Seminar n Exhibition ^_^

salam... agak Lama x menuliS meluahkan SesuaTu yang Bakal menjadi KenanGan kepada ak 1 harI nanti (kalau Aku MAsih ingat Buka Blog la Untuk TatapaN~wink!)
MinGGu lepas MerupakaN minggu Yang agak Bzy bagiku..3 schools in a week 4 SeminaR kerjaya n Education ExhibitioN~fuhhh! bmula EpisoD unTuk ku MErasa keletiHAn, tapi aku SUKA~sangat Suka~ sekolah yang Bertuah menerima kehadiran kami dan mendengaR suara Merduku membangkitkan Semangat mereka untuk tau matlaMAt hidup MEreka ~ SMKA Mohd Ali, Ranau~harI jumAAT hari d mana Aku menemui bakal pemimpin yang lahir dari sekolah itu..ada org ckp ~ala...buat promotion la 2!~ apa2 ja la yang penting Niat ku ikhlas utk membantu mereKa sbb aku terkenang ZamaN aku d sek men, aku x tlalu terdedah dengan semua ini, yang ada cuma cikgu2 ku~aku sayang mereka~ tapi dari luar, x ada..kadang2 aku juga mau suara merDu dari Luar d telinGA ku pada Waktu itu...tapi semua sudah berlalu,dan aku bersyukur d mana Aku berada sekarang..aku suKA dengaN dasar kerajaan d mana Private sector seperti Kami harus sama2 membantu Kerajaan..ini la kami cuba Lakukan, mungkin usaha Kami sedikit tapi At least kalaU ada lagi pelajar sekolah yang Tidak sedar,mereka akan terjaga mendengar suara merduku heheheh~walaupun aku ni pelat 'r'~ dan kepada sekolah2 yang bakal menerima KEhadiran ACIC, nanti kan kedatangan Daku...bjuta2 ribuan Terima kasih aku sampaikan Dari hati ini dan bagI pihak ACIC kepada sekolah2 yang menerima dan bakal menerima kami..aku ckup merasa terharU jika ada d kalangan pelajar2 yang ku temui d sekolah2 ini masih mengingat diri ini..sambil ucapan terima kasih keluar dari mulut mereka dan yang mbuat aku tersenyum ada yang mendapat 8A utk SPM 2009~alhamdulillah~ itu Kisah sekolah yang membuat hati2 kami d ACIC tersenyum...tapi ada jugak sekolah walaupun kami buat secara percuma tanpa ada bayaran..~SORRY,KAMI X MENERIMA PRIVATE SECTOR DALAM SEKOLAH KAMI~ada jugak yang ckp ~KAMI BOLEH BUAT SENDIRI SEMINAR2 MCM NI~ Ya ALLAH, d saat tangan menghulurkan bantuan ini d perlakukan demikian,aku berfikir,apa kah private sector seperti kami mementingkan keuntungan atau ego seorang pengetua atau guru kaunselor yang memandang rendah kepada kami? bukan kah tangan d atas lebih baik dari tangan d bawah? d sebalik senyuman kami menerima penolakan semua itu,haTi kami terluka..mengapa d saat kami menyokong hasrat kerajaan tapi niat kami d perlekehkan? tepuk dada tanya iman~ itu kisah kami d perlekehkan..ada jugak sekolah yang menerima kehadiran kami dan beberapa institusi lain tapi berlaku "berat sebelah" d depan mata..emmmm...walau apa pun aku berterima kasih menerima kehadiran kami~

No comments:

Post a Comment

~membuka minda, menyemai ukhuwah~