Saturday, February 27, 2010

Salam MauLIdur RasuL

salam... ~semalam SambuTan MauliduR rasUL..aku yakin kawan2 d luar sana merindui BaginDa sama seperti perasaan aku...semalam aku dengar lagu Halimatus Saadiah by in teaM,tanpa aku sedar air jernih mengaliR dari kelopak mata...aku membayangkan kepayahan seorang wanita seorg yang sangat mulia menerima Baginda d kala setiap wanita menolak baginda..aku sedar betapa kerdilnya aku...~
Kakimu melangkah lesu menuju ke jalan pulang Kecewa kerana gagal mendapat bayi hartawan Namun apakah yang akan kau beri sebagai jawapan Jika ditanya mengapa kau gagal mendapatkannya Tiba-tiba senyum si yatim itu menyapa Tergugah deria ibu yang bersemi di jiwa Biar Muhammad itu tanpa upah berganda Namun hatimu rela bukan kerana harta Halimatus Saadiah Engkau ibu yang bertuah Kau wanita penerima barakah Dari desa pedalaman Daerah di pinggiran Kau menyusui insan pilihan Kau pangku dia dan berubahlah segalanya Badan yang terasa lesu kini bertenaga Susu yang sedikit itu bertambah dengan segera Peliharaan ternakan membiak subur berganda Halimatus Saadiah, kau ibu barakah Engkau pemula muqaddimah yang indah Episod awal sirah Nabi junjungan mulia Kau ibu susu yang bertuah Pada sejarahmu terukir kenyataan Tidak kan miskin jika membela Islam Tidak hina meriba kebenaran yang mulia Jangan takut jika kau beriman Lagu : Putra Aiman (Hijjaz Records) Lirik : Pahrol Md. Juoi (Genta Rasa Publishing) Penyusun Muzik : Firdaus Penerbit : Munif Ahmad Hakcipta : Hijjaz Records Sdn. Bhd.
aku bertuah lahir dapat melihat kedua org tuaku...aku mampu melihat mereka hingga hari ini...tapi,baginda... =( ya ALLAH,besar nikmatMU ke atasku,aku memohon kepadaMU jangan la aku lalai dengan nikmat ini ya ALLAH... last but not least~siapa la diri ini namun...segunung ucapan terima kasih buat mu HALIMATUS SAADIAH

No comments:

Post a Comment

~membuka minda, menyemai ukhuwah~