Wednesday, August 18, 2010

Minggu pertama Ramadhan

alhamdulillah, aku bsyukur ya ALLAH,KAU memberiku kesempatan menjalani ibadah puasa pada tahun ini...sungguh besar nikmatMU...thank you ALLAH

emmm...hari ni sudah 8 hari berpuasa,alhamdulillah...rutin aku n miss twins berubah d bulan mulia ini... masa kerja aku hbis pada jam 4 ptg~thanks ACIC~ tapi aku perlu menunggu miss twins sbb masa kerja dia hbis jam 4.30...emmm never mind aku boleh buat keja jugak hihihihi ^_^ 

setiap kali jam mnunjukkan jam 4.30 aku la plg alert, maklum la kami mau ke bazar ramadha asia city hihihi..membeli juadah berbuka..o ya, aku akan membeli utk Encik ayahanda,miss twins akan membeli utk puan ibunda dan jga kakanda hihihi... kami sekeluarga akan berbuka d kedai tpt kami mencari rezeki... alhamdulillah...

biasanya aku n miss twins sudah tau apa yang kami mau beli,so kami x mengambil masa yang lama d bazar,bukan apa,kalau kami lambat,mesti family kami akan berbuka dengan juadah air sejuk,biskut...jadi kami mesti smpai sblm berbuka..ya la, utk bulan ramadhan ni,berbuka dengan juadah istimewa... selama 1 minggu ni aku blum lagi pnah lambat utk smpai d kdai..alhamdulillah...thank you ALLAH...

lepas berbuka,encik ayahanda akan menunaikan solat terawih d masjid, aku pulak akan terus berada di kedai..x apa, aku bagi encik ayahanda menunaikan d masjid...

apa pun, aku harap puasa pada tahun ini akan lebih bermakna...insyaALLAH

No comments:

Post a Comment

~membuka minda, menyemai ukhuwah~