Tuesday, August 31, 2010

SElaMAt Hari Merdeka

tanggal 31 bulan 8..57,merdeka,merdeka tetap la merdeka,ia pasti menjadi sejarah.... (^_^) ~ itu adalah lagu yang akan berkumandang setiap kali hari merdeka...sebagai anak merdeka d bumi bertuah malaysia ini, aku bersyukur kerana bila aku n miss twins mencelik kan mata lahir d dunia, malaysia sudah merdeka... bercakap mengenai sejarah,masa sekolah2 dulu aku tidak terlalu pandai dalam subjek ni, tapi aku menghayati erti kemerdekaan,erti sebuah perjuangan,pengorbanan untuk melihat generasi akan datang tidak sengsara... o ya, miss twins terer sejarah slalu dapat A .... 


masa sekolah dulu, aku pernah terlibat dalam perarakan kemerdekaan sbanyak 2 kali, skali masa sekolah menengah dan kami menang johan pertandingan kawad merdeka kategori sekolah dan 1 kali masa aku belajar diploma d alor setar... (^_^) kenangan yang cukup indah x mungkin aku lupa..walaupun penat tapi apa la sangat penant aku jika dibandingkan pejuang2 kemerdekaan dulu...


pada hari merdeka tahun 2010 ni, puan TRI menyambut hari lahirnya..betapa btuahnya dia lahir d tarikh rakyat malaysia mendapat kelepasan am iaitu cuti hihihihi...  encik suaminya ingin membuat suprise,tapi beliau tidak mempunyai no fon kami..mmmm....last skali,suprise dia mmg jadi sbb dia yang suprise sendiri...nway,thanks bu 4 de delicious food..love it!


dan utk tahun ni pada hari kemerdekaan aku ikut puan ibunda, puan nenda n miss twins membeli belah a.k.a shopping raya..sebenarnya puan nenda yang lebih banyak membeli, kami ni cuma hulubalang yang setia hihihi....bermula pada jam 10-11 (lebih kurang) d mulakan dengan city mall ke kk ke giant kelombang..fuhhh! perjalanan kami berakhir pada jam 1630...sangat letih...o ya, aku n miss twins sudah target baju raya yang kami akan beli nanti hihihi

No comments:

Post a Comment

~membuka minda, menyemai ukhuwah~