Thursday, September 9, 2010

Selamat Tinggal Ramadhan kareem

salam...

saat aku menulis kali ini selesai aku usai solat maghrib...ya ALLAH aku meratapi pemergianmu wahai ramadhan...usia ku hmpir 25 tahun,namun aku tidak pernah sesedih ini,ya ALLAH kejamnya aku terhadap diriku yang tidak pernah mengenal kemanisan ramadhan,thank u ALLAH mengurniakan aku perasaan ini sebelum KAU menjemputku...aku tertanya2 adakah aku punya peluang lagi bertemu ramadhan? insyaALLAH....

tahun ini,puasa ku tidak 1 pun 'bercuti'..iya,puasaku genap sebulan...mula2 aku menganggarkan aku akan bercuti pada minggu terakhir ramadhan,namin kuasaNYA tiada siapa yang boleh menafikannya....thank u ALLAH,andai ini ramadhan terakhirku aku bersyukur KAU memberiku peluang merasai nikmat ramadhan selama sebulan sama seperti zaman kanak2 ku....

aku, miss twins n adik beradik yang lain dilatih berpuasa seawal usia kami 6 tahun, masa 2 d tadika lagi..aku bertuah kerana ada miss twins yang berpuasa bersamaku, kalau dia half day puasa, maka aku jugak akan half day hihihi... puasa penuh ku seawal usia ku 8 tahun, masa 2 kami dalam darjah 2, terima kasih encik ayahanda dan puan ibunda yang mengajar kami menahan lapar dan dahaga dalam bulan ramadhan, kalau org lain di ajar dengan sistem 'upah'  atau baju raya,bagi aku n miss twins kami tidak sebertuah itu, tapi kami labih bertuah kerana puasa kami lillahitaala tanpa ada sebarang rasuah dari encik ayahanda dan puan ibunda,alhamdulillah..dan seandainya aku mempunyai putera dan puteri aku berdoa semoga jejak langkah encik ayahanda dan puan ibunda menjadi panduanku mendidik mereka, insyaALLAH...


No comments:

Post a Comment

~membuka minda, menyemai ukhuwah~